Morgonstund

Inatt har jag sovit dåligt.
Orolig sömn och vaknade klockan fyra och hade svårt att somna om.
Släppte ut katterna och såg på stjärnhimlen.
För någon månad sedan kunde man se solen stiga så dags.

Sonen kom nertassande tjugo över sju.
Han låg och gosade hos mig en stund.
Sen ville han se på TV.

Jag fick ett ryck och rensade upp bland alla papper på micron.
Gick sedan vidare till rum där olika saker tycks samlas och rensade upp även där.
Fortsatte sedan med barnens pennor och gick igenom och slängde det som inte funkade.
Jag känner för ordning nu.
Har till och med ställt mina böcker i bokhyllan i färgordning.
Mycket snyggt och harmoniskt, faktiskt.

Nu ska jag rapportera in elmätarens ställning och ändra tiden till besiktningen.
Som vanligt när man planerar något så ska det krocka med något annat.

Blir avundsjuk på chefen och hans "flickvän" som sitter ute i solen uppe hos sig.
Jag vill också!

Saknar min älskade.


Kommentarer
Postat av: lejonet

dito, mitt hjärta...

2008-08-31 @ 11:31:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0