Sommarkväll

Vilken skön kväll.
Fick för mig att putsa fönster.
Så där noga då man tar emellan och blecket utanför och så.
Men sedan gick jag ut.
Jag och Tirre-Bus.

Hunden ville som vanligt inte följa med.
Men det ville katten.

Tirre är mattes lille bebis och vill gärna bli buren.
Vi smög ut i skogen och jag frågade om han visste var det fanns kantareller.
Men han bara lade tassarna om min hals och spann.

Solen på väg ner genom diset.
Svalorna som ännu några dagar gör hjärtat glatt med sina skrin högt i skyn.
Gula löv från asp och björk som tecknar sig så vackert mot det ännu gröna gräset.

Ibland glömmer jag bort att jag är gammal.
Jag gick långsamt över ängen mot mitt hus.
Sommarkjol runt benen och små slingor från håret som letat sig loss.
Det kändes som när jag var barn och aldrig ville gå in på kvällarna.
Jag kunde aldrig få nog av kvällshimlen och dofterna.
Sommarlov.
Det var härligt det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0