Den smala stigen

SKAPADE GUD MÄNNISKAN

ELLER

SKAPADE MÄNNISKAN GUD

?


Jag lyssnar mer än gärna på P1 och programmet Ring P1.
Det talades om "gud" och vad han tillåter och vad som är "rätt".
I vanlig ordning talades det med honungslen röst om SANNINGEN.
Den enda vägen.

Och om man ska gå den enda vägen ska man och kvinna vara tillsammans
och inga andra kön ska blandas in.
Samlag skulle man ha i syfte att avla barn.
Onani var direkt skamligt.
Fast Onan som spillde sin säd på marken istället för att sätta på sin brors fru när brodern dött, verkar ingen minnas?

Vad jag aldrig fattat är, varför lust ses som så skamligt?
Om man tror på att gud skapat människan så måste ju lusten vara en del av skapelsen?
Skapade att kunna känna njutning till kvinna eller man eller både och.

En man talade om hur svårt det är för den kristne gifte mannen med sina lustar.
Men kvinnorna då?
Det är allmänt vedertaget att mannens lust är större än kvinnans och därför kan män gömma sig bakom det och säga att de inte kunde hejda sig.
Men kära medsystrar.
Är detta verkligen sant?
Tror ni på fullt allvar att männen har större lust än kvinnorna?
Jag tror faktiskt inte det.
Det finns inget så kraftfullt som en kåt kvinna.
När en kvinna känner lust i varje fiber av sin kropp, finns det inget starkare.
Det börjar som en dyning långt ute till havs och slutar som en rytande våg som hungrigt kastar sig mot stranden.

Lust och fägring stor.
Kärlek.

Kärlek är just vad de fanatiskt religiösa helt verkar sakna.
Trots att det är just kärlek de predikar.
Kärlek är inte dömande.
Döm då inte.
Sluta upp med att ta "sanningar" ur en gammal bok som är omskriven gång på gång och tolkad om och om igen.

Jag var tolv när jag vände religionerna ryggen.
Det var för enkelt att gå den smala vägen.
Ingen skulle få skrämma mig med helvetet.
Jag ville tänka själv och fortsätta att ifrågasätta.

Och det gör jag än idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0