Förtroende

Ofta blir jag så tacksam över att jag inte längre är ung.
Det verkar så krångligt.

Min unga söta spralliga kollega smög inpå mig med bekymrad min.
Strax före jul undrade hon hur det känns att vara gravid.
Rädd att hon och hennes lekkamrat blivit med barn.

Men nu var det något annat.

Med ögon stora som tefat väste hon förtvivlat.

"Jag har fått klamydia!"

"Shit alltså! Fatta vad pinsamt! Jag fattade ingenting när BM ringde och jag fick helt blackout!
Kunde inte komma på vem jag varit med! Men det måste ju vara HAN! Vi har ju träffats i en och en halv
månad nu! Amen hur fan ska jag kunna säga det?? Å nu är det nyår och jag får inte dricka nåt! Amen fatta...."

Jag lugnar henne lite. Säger att hon inte ska skämmas utan vara stolt över att hon testat sig och tagit ansvar.
Vi pratar en stund och jag kan inte låta bli att tycka lite synd om henne.

Samtidigt är det så skönt att veta att det inte är jag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0