Glömt hur man går

Handen på hjärtat, hur ofta går du ut och går bara för att gå?

Nuförtiden går vi en runda för att motionera.
Ofta i ett snabbt tempo.
Inte sällan med näsan i marken.

När jag var liten strosade mina föräldrar.
Vi campade ofta tillsammans med våra släktingar.
Nästan varje kväll gick vi en runda på campingen och i omgivningarna.
För att titta på folk, titta på husvagnar, kanske prata med någon.
Det var trevligt.
Vi gick långsamt, vi hann prata med varandra och jag och brorsan hann
dyka in i buskage eller springa en extra runda, vi hann ifatt ändå.

Jag ska börja gå igen.
Gå och dofta på våren, som ju faktiskt kommit nu.
Se på gräset som växer, se på bladen som spirar.
Strosa.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0