Rör inte mina sängar!

Tog en tur till IKEA direkt efter jobbet.
Jag tycker om att gå där en vardagkväll.
Det är väldigt lite folk och det är tyst, lugnt och fridsamt.

Tittade lite på stolar.
Skulle vilja ha nya i köket.
Men bordet är köpt på loppis för 25kr (jag har målat det vitt),
så fabriksnya stolar känns inte riktigt rätt.

Nåväl, jag hittade några ramar, en duk, påskservetter och lite
annat smått och gott.

Till slut kom jag ner på fynd och gick ett varv.
Hittade inget av intresse och skulle just gå, då jag såg ett äldre
par som tittade på sängar.
Jag bestämde mig för att ta en titt jag också, för barnen behöver
nya och jag har tänkt köpa i samband med att vi flyttar om två veckor.

Och där står de!
Två stycken, precis den sorten som jag ska ha!
Rejält prissänkta och helt felfria!
Hur gör jag nu??

Jag ringer "akuten".
"Hej mor! Vad gör ni?"
"Åh....jag bara sitter här och läser lite. Var är du? Det låter så konstigt?"
"Jag är på IKEA! Och jag har hittat sängar till ungarna!"
"Men då behöver du ju hjälp! Pappa och jag kommer!"

Snälla, snälla mamma och pappa......

Så jag satte mig på "mina" sängar....och paxade dem!
Hann räkna ut att jag sparade 560 kronor på att fynda.
Och så passade jag på att ringa och prata med Lejonet också för
att fördriva tiden...

Snabbt kopplade pappa på släpet och letade fram presenningen.
Tjugo minuter senare var de hos mig.
För enkelhetens skulle tog de sängarna med hem till sig så länge.

Glad för fyndet och tacksam för att jag har så snälla föräldrar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0