Utkast: Var ute ...

Var ute i skogen och tassade.
Ändå sedan jag var barn har jag alltid försökt vara så tyst som möjligt i skogen.
I kliva på grenar som kan knäckas.
Se efter var fötterna sätts.
Helst inte lämna några spår.
Leka indian alltså!

Man ser mycket när man smyger.
Jag kommer tätt inpå rådjur.
Både igår och idag har jag dessutom varit alldeles nära älgar.
Jag har inte sett dem, och kanske de inte mig,
men de har känt min vittring och brakande tagit sig undan i sly och snårskog.
Själv har jag hoppat till av de plötsliga ljuden i den annars så tysta skogen.

Det är något märkligt i naturen i år.
På min runda kunde jag plocka både smultron och hallon
och dessutom blommar ljungen och lingonen börjar mogna.
Visst är det konstigt?
Massor av smultron och hallon är det i år.
Man kan stanna och mumsa lite här och där när man går.

Jag som brukar stortrivas med mitt eget sällskap
känner mig alldeles.......ensam.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0