Ensamhet kostar på

Efter jobbet idag var det dags för ett par timmars fordonsutbildning.
Låter mer avancerat än det var och det blev nästan mer diskussion än lärande.
Jag satt nästan och somnade stundtals.
Började jobba kvart över sex så vid tretiden var jag ganska mör.

Sedan iväg till affären för att handla.
Hur jag än gör så verkar jag hamna på 700 kronor.
Jag tycker att jag bara köper det allra nödvändigaste.
Inga halvfabrikat, bara rena råvaror.
Den enda "synden" var en ostkaka.
Priserna har gått upp och det märks i börsen.

Hittade en elräkning i postlådan när jag kom hem.
I somras kom jag undan med 500 kronor per månad.
Nu har det krupit upp till 1000.
Och än är det inte ens kallt ute.

Till våren behöver jag köpa nya däck till bilen.
Ganska snart är det jul.
Jag behöver spara men det är inte så lätt.

Det är dyrt att leva ensam.

Kommentarer
Postat av: Leif

Kan du laga ostkaka?

2008-10-13 @ 21:03:24
Postat av: Annika

Jag har aldrig provat! Men det är nog inte så svårt väl?

2008-10-14 @ 18:03:31
Postat av: Leif

Det tar nog ganska lång tid tror jag. Sen bör ma ju ha ett "familjerecept" eller liknande med någon liten extreknorr.

Hur som helst är det gott! =) Ska vi testa?

2008-10-14 @ 20:27:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0