Fatta någon gång!

Vissa kunder kan reta gallfeber på mig.
Man förklarar samma sak, om och om igen, vecka efter vecka, månad efter månad.
Men de vill bara inte förstå.

De förklarar för mig hur dumt beslutet är, att det är dålig service och synd om de gamla.
Tror blint på att det kommer att fortsätta som förut ändå, på något sätt.
Vägrar ändra sina gamla vanor (och är ofta inte ens "gamla" människor)

Men sorry folks, det är som det är.
Jag kan inte göra något åt det hur många gånger ni än beklagar er för mig.

Kassaservice stänger.

Kommentarer
Postat av: Leif

varför skrämmer förändringar så?

2008-10-07 @ 23:29:02
Postat av: Aelvan

Alla är vi väl mer eller mindre rädda för förändring. Det är säkert mycket svårare också när man är gammal. I just det fallet jag nämner är mannen dock inte gammal. Det är väl bara det att det är så jobbigt att behöva hjälpa gamla mamma...



När det gäller äldre människor kan jag förstå att man får problem om man inte kan ta hjälp av barn eller anhörig. Många kan bara komma till affären när deras barn har tid att skjutsa dem.

2008-10-08 @ 15:54:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0