Höstlov

Tre lediga dagar tillsammans med barnen.
Helt underbart för mig som alltid saknar barnen när de inte är hos mig.

Vi vaknar tillsammans.
Ligger länge i sängen alla tre och myser och gosar.
Inga tider att passa, vi går upp när vi känner att vi vill börja dagen.

Vi räfsar löv, vandrar i skogen, täljer barkbåtar, klappar hästar och får.
Spelar spel, lagar köttgryta som får puttra i flera timmar, ritar, syr fina mönster på maskin.
Tar dagen som den kommer och har det skönt.

Barnen frågar inte efter kompisar men jag måste ändå fråga femåringen.
"Saknar du kompisarna på dagis?"
"Nä, vi gör så mycket roligt att jag glömmer bort att sakna dem!"

Bättre betyg kan man väl inte önska sig?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0