Hundtankar

Jag längtar så mycket efter hund just nu.
Att jag redan har en spelar ingen roll.
Ni vet hur det är när man längtar efter barn?
Man har redan ett och vill ha fler.
Samma sak med hundlängtan.

Jag kan dock inte bestämma mig för vilken ras.
Om det ens ska vara en renrasig?

Kanske en cocker igen?
Har också funderat på dvärgschnauser.

Cocker funkar utmärkt med barn men har lite jobbig päls att sköta.
Men å andra sidan är jag ju van........

Det känns lite galet att betala tiotusen för en hund som "bara" ska vara till sällskap.
Mer förnuftigt med blandras?

Vad tycker ni?


Kommentarer
Postat av: lejonet

jag såg en dvärgschnauser utanför jobbet i morse. de verkar härliga! :-)

2008-10-01 @ 16:26:50
Postat av: L

Kanske en Riesenschnauzer?

2008-10-05 @ 00:02:25
Postat av: Aelvan

Riesen är för stor... Vill inte ha en hund som är större än en cocker.

2008-10-07 @ 18:09:09
Postat av: Leif

En riesenalp borde ara perfekt då! =)

2008-10-07 @ 23:27:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0