Lång väg

Jag våndas ikväll.
Det har varnats för ishalka och jag har planerat
att gå upp tidigt i morgon och åka långt.

Fyrtio mil är långt.
Lika många mil tillbaka.
Om jag inte tar omvägen till Mannen och sover över där.
Dit är det bara 25 mil.
Efter att jag kört de 40.

Galet långt.
Ja, jag vet...
Riktigt knäppt egentligen.

Jag får väl hoppas att mina skyddsänglar följer med denna andarnas helg.
Rädd är jag.
Skitskraj, faktiskt.
Tycker inte om att köra bil långt.
Fast det egentligen inte behöver vara farligare än att åka till affären.

Men jag tror hon är värd det.


Kommentarer
Postat av: Snurran

Men vilken sötnos! Vilket vackert mönster på benen och tassarna :-) Hoppas att resan gick bra!

2008-11-01 @ 18:37:56
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Aelvan

Tack för komplimangen! Jag tycker också att hon har jättefin teckning!

2008-11-01 @ 22:30:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0