Låt kvinnors kroppar få vara som de är

Varför är det fortfarande så att det anses vara kvinnans ansvar att skydda sig mot oönskad graviditet?
Säg inte att det är ett delat ansvar för det är inte sant.

För kvinnor finns massor med olika preventivmedel.
För män finns ETT.

Vi tjatar på våra ungdomar om hur viktigt det är att använda kondom.
Du, kvinna, handen på hjärtat, hur många män har du mött i ditt liv
som tagit fram en kondom när det hettat till och som dessutom trivs med dem?

Jag har aldrig träffat en man som tycker om att använda kondom.

För kvinnor finns alltså en massa olika alternativ.
Med mer eller mindre trevliga biverkningar.
Det är viktuppgång, depression, svullnad, humörsvängningar, minskad sexlust, ökad behåring..........

Vilken man skulle stå ut med det?

Varför kommer det aldrig ett preventivmedel för män??
Är det inte deras tur snart att ha humörsvängningar och feta rövar??

Jag är trött på att proppa min kropp full med hormoner.
Jag vill vara jag, bara jag.

Men jag vill inte ha fler barn och mina slemhinnor blir knastertorra av kondomernas glidmedel.

Återstår väl bara avhållsamhet.


Kommentarer
Postat av: A

Jag har turen att ha träffat en man som är seriliserad.....ett option för din lejonhane?



Hoppas på många bilder på din lilla nya flicka!

2008-10-31 @ 18:09:06
Postat av: Anonym

Jag har turen att ha träffat en man som är steriliserad.....ett option för din lejonhane?



Hoppas på många bilder på din lilla nya flicka!

2008-10-31 @ 18:10:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0