Livet på landet

Utanför mitt köksfönster lyser solen på en vacker lönn.
Får den att flamma i rött och orange.
I trädets krona kilar en ekorre omkring och samlar nötter inför vintern.

Min grind är skinande vit mitt i allt det ännu gröna.
Grannens hus skymtar småländskt rött fram emellan träd och buskar.

I veckan låg en död grävling på vår väg.
Måste varit mjölkbilen som tog dess liv.

Igår kväll när jag körde hem från jobbet såg jag en räv.
Det verkar vara gott om dem nu, precis som med rovfåglar.

Inatt stod Vintergatan över mitt hus och i björken hängde Stora Björn.

I mitt morgonkök sprakar det från spisen.
En katt blinkar lojt med ögonen och njuter av stugvärmen.

I magen värmer kaffe och havregrynsgröt och hela helgen ligger framför mig.

Kommentarer
Postat av: lejonet

...och för en annan är din beskrivning så målande stark att det känns i hela kroppen.

behöver ju bara sluta ögonen så är jag där..



fint skrivet käraste.

2008-09-20 @ 10:56:09
URL: http://65lions.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0