Träff med Billie ikväll

Skönt nedsjunken i min nya fåtölj.
Ny och ny, är den ju inte.
Jag har ju köpt den av en bekant.
Men för mig är den ny och hur skön som helst.
Bara fråga Tirre Pirre Bus, får ni höra, för den blev genast en favoritplats för honom.

Jag är normalt en jazzhatare men av någon underlig anledning
så köpte jag en gång i tiden ett samlingsalbum med Billie Holiday.

(Se där ja, nu kom Tirre och lade sig som en sjal över mina axlar, mjukt spinnande - älskade katt!)

Billie ja, ikväll har hon sjungit för mig och det är som att resa tillbaka i tiden.
Tjusiga damer, stiliga herrar, tjock rök och feta cigarrer.
"What a little moonlight can do"

Mätt i magen av lax som fått puttra i grädde och creme fraiche tillsammans med purjo, fänkål och blomkål.
Hade varit gott med kaffe nu men får avstå för att kunna sova i natt.
Sitter och tänker på en vän och en fråga men det får bli ett eget inlägg tror jag...

Kommentarer
Postat av: Anonym

En ypperligt intressant fråga antar jag... och man kan alltid förvänta sig intressanta responser från dig. Om det är jag förvissad.



Hälsa Billie...and the full moon...

2008-09-14 @ 19:23:50
Postat av: moonLight

En ypperligt intressant fråga antar jag... och man kan alltid förvänta sig intressanta responser från dig. Om det är jag förvissad.



Hälsa Billie...and the full moon...

2008-09-14 @ 19:27:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0