Sköna söndag

Känns lite tomt att sitta här ensam denna söndag morgon.
Han fattas mig.

Två glaskoppar på bordet.
I den ena ett ljus, i den andra en vitsippa.
Några pärlstickade kycklingar sitter bredvid.

Dottern tassade ner klockan sju och kröp ner i min säng.
Hon är så underbart mjuk och doftar så gott.
Vi somnade om och hon sover än.

Själv har jag släppt hundarna ut och in några gånger
och ätit frukostgröt och dricker nu mitt kaffe.
Sitter och ser på den mulna himlen och undrar vart solen tog vägen.
Men det är väl bra om våren hejdar sig lite.
Likt en jungfru som vill men tvekar en aning innan hon blommar ut.

Igår var jag ute hela dagen.
Skurade mattor som fick torka i solen.
Tvättmaskinen gick i ett.
Soffans överdrag och alla kuddar tvättades.
Färggranna kläder och handdukar vinkade från strecket i vinden.

Stora delar av trädgården räfsades och tumvecken fick ömma blåsor.
Golven blankades upp med polish.
Dottern och jag smög på paddorna i dammen som låter så roligt.
Våfflor, kaffe och saft avnjöts på altanen.
En skön stund i solstolarna med lite halvslummer och den sköna
känslan av bara fötter.

Första dagen i år med shorts och bikinibh.

Idag behöver jag se över Bollans päls.
Påskris ska tas in och kläs.
Kanske bakar vi något.

Ikväll ska dottern till pappa.
Sonen valde att vara hos pappa i helgen.
Nog bra att dela på dem ibland.
Det skiljer bara 14 månader så de är nästan som tvillingar.
Känns bara lite lesset i mammahjärtat att bli bortvald...

Såg ni Miss Li hos Babben igår?
Vackra, sexiga, underbara Linda!
Jag älskar hennes stil och vi har samma ickefrisyr och hårfärg...
Precis så som hon klär sig vill jag också.
Lite galet och mysigt.
Hon är så fin att jag nästan blir kär.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0