Snart iväg igen

Satt i solen en stund men vinden var för kall.
Kanske lite väl optimistiskt att sitta i bikini?

Har kollat lite på plantor.
Satte några i fjol och vill ha en blåvit skala.
Landet är tomt och ganska glest och jag vill sätta mer.

Min lilla hund såg konfunderad ut när postkläderna åkte på igen.
Ska jobba ikväll men det kan man ju inte berätta för henne.
Fast det fattar hon kanske.
Hon får vara hos exet och barna så länge.

Verkar bli jobb på långfredagen.
Hyresvärden har fällt björkar som jag ska elda med i vinter
och de ska kvistas och samlas ihop i fina högar.

Älsklingen hjälper mig nog om han får kaffe och pussar.
Kan ju vara riktigt skönt att jobba i skogen i vårsolens glans.

Lite ont i halsen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0