Jag har egentligen ingen lust att skriva

Det behövs så lite för att tappa balansen.
Men vissa saker är så onödiga.
Hade liksom inte behövt vara så.

Barnens far åkte med dem till farmor i onsdags.
Långt.
Trettio mil.
Inte världens bästa dag att åka långt.
Klart man blir orolig.

Man kan tycka att man kan meddela när man är framme.
Men som vanligt - icke.

Barnen och jag hade pratat om att vi skulle ringas på julafton.
För att önska god jul och för att de skulle berätta vad de fått.

Inte ett ljud.
Telefonen avstängd.

Så har det varit hela julhelgen.
Man kan lugnt säga att detta gjort den här mamman väldigt ledsen.
Att inte få prata med sina barn när det är jul.

För att fadern inte orkat ladda telefonen, eller ens orka komma på
tanken att låna den fasta telefonen för att barnen ska få ringa.


******************************************************

Annars har julen varit bra.
Jag fick så många fina klappar!

Men svårt att känna lugn och harmoni utan kontakt med barnen.

Jag kämpar liksom på för att försöka hålla näsan över ytan
och är inte särskilt rolig att vara med.

************************************************'

Det mest spännande som julhelgen bjöd på
var en bilfärd i ilfart till Kristianstad för att se filmen Avatar.





En underbar och vacker film med alldeles för mycket skjutande i slutet...

Kommentarer
Postat av: A

Kunde du inre ringa farmor och be att få prata med dom då??

2009-12-28 @ 17:33:33
Postat av: Jag

Farmor skickar mig inte ens julkort, trots att jag gör det till henne... "Hon vet inte hur hon ska bete sig", heter det. Men jag är ju fortfarande hennes barnbarns mor. Så nej, ringer henne gör jag inte. Är det för mycket begärt att exmannen har telefonen på?

2009-12-28 @ 18:32:58
Postat av: A

självklart skulle han ha haft det...tom uppmuntrat dom att ringa dig. hade nog inte klarat att inte få pratat med barnen...eller ens dela julen,, inser att jag har det bra som har exmannen på samma ort så att vi turas om fm eller em.

2009-12-29 @ 00:12:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0