Snön lyser vit på taken och mor har mjöl på baken

Redan när klockan slog nio, var badrummet städat,
övervåningen dammsugen och iordningplockad,
första maskinen tvätt klar och sängarna bäddade.

Barnen vaknade ganska tidigt idag för det kunde ju
tänkas att Tomten varit förbi en sväng
eftersom vi idag ska fira jul med mormor och morfar.
Det blir två julaftnar för våra barn.
"Den riktiga" firar de med farmor i Västergötland.

Tomten?
Jo, han hade tydligen varit här inatt för i strumpan
låg det godis och bredvid låg minsann varsitt paket!

Granen klädde vi igår med hjälp av en god vän
och hans dotter. Töserna var så duktiga så och granen
blev verkligen riktigt vacker och strålar i rött och guld.

Snön faller ymnigt utanför och jag försöker övertala
barnen att gå ut men utan framgång.
Vad är det med barn nuförtiden?
När jag var barn rusade vi ut när första flingan syntes!

Det är så vackert ute nu.
Allt är tyst och stilla som på kort.
Nu väntar jag bara på min alldeles egen älskade tomte...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0