Hemmadag

Solen lyser från klarblå himmel.
Småfåglar flyger fram till mitt köksfönster på jakt efter mat.
Kaffet smakar ljuvligt.

Hemma idag och tar hand om dottern.
Fadern behövde finnas på sitt jobb idag och det funkade att vara hemma
från mitt jobb så nu är hon hos mig.
Mår mycket  bättre men äter inget och är blek och glåmig.
Nu sitter hon i soffan och myser i pyjamas och ser på TV.

Jag klagar inte.
Det har varit en snurrig vecka på jobbet och att få vara hemma idag
känns som en verklig bonus.

Hundarna har gått och lagt sig efter allt springande in och ut hela morgonen.
Misse Månsing sitter i köksfönstret och ser på fåglarna.
Den andre katten har gått upp på övervåningen.
Huset är stilla.

Jag måste erkänna att jag njuter en smula.
Får man det trots att man är hemma med sjukt barn?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0