Kvällen kommer

Jag färgade håret i förrgår.
Guldbrunt.
Vilket betyder ungefär mörkbrunt med guldskiftningar.
I like it!
Känns som jag aldrig mer vill vara blond.
Blonda HAR inte roligare.
Blir snarare mindre tagna på allvar.
Nu ser jag lite ut som Miss Li.
Och hon är läcker om du frågar mig...

Har på mig min gamla svarta klänning idag.
Stay-ups och knästrumpor över det.
Känns härligt kvinnligt.
Känns som - jag!

Läste i stjärnorna att min längtan efter kläder och gardiner
har något med planeterna att göra.
Bara att putta undan längtan alltså och låta det gå över.

Besökte biblioteket idag.
Åkte sedan till mor och far och åt våfflor.
Först ville barnen inte dit.
Sen ville de inte hem.

Lördag kväll.
En ganska händelselös men skön dag.
Mörkret har fallit.
Jag tar en kopp kaffe till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0