Måndagsprat

Dagen blev inte som jag tänkt
men med facit i hand blev det väldigt bra.

Fick veta tidigt i morse att jag skulle ha andra arbetsuppgifter idag
för det var ett par sjuka. Kände först att det rubbade mina cirklar.
Ibland har jag lite svårt att ställa om när saker förändras. På ytan
verkar jag positiv men inuti stör det mig.

Men det visade sig att dagen blev verkligt bra.
Lugn och skön.
Mycket prat och många skratt.

På något sätt har jag kommit närmare en person som jag förut
haft problem med. Vi kan kalla henne Jessica. För hon heter det.
Nu är det som om något lossnat och vi har roligt ihop.
Imorgon ska jag trimma hennes söta röda cockerflicka.

Känns lite konstigt på jobbet för snart slutar en äldre man
som jag tycker mycket om. Han har lyssnat på mig och brytt sig om
när jag haft det jobbigt. Han är både rolig och allvarlig och så sjunger
han så vackert! Alla säger vi att vi kommer att sakna hans sång.

En av "tanterna" slutar också om någon månad men att hon försvinner
tror jag inte kommer att märkas....

Både igår och idag känner jag ett stort lugn.
Vet inte vad det beror på.
Men det känns som jag är i fas med allt jag ska göra
och då kan jag slappna av.
Både barnen och jag är skojfriska och glada.

Nä...annars har jag väl inget att rapportera...

Hörde Ledins nya låt ett par gånger idag.
Ni har inte missat något om ni inte hört den.
Spela bara någon av hans gamla låtar.
Ni kommer inte att märka någon skillnad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0