Uppdatering

Varubilen kom inte igår så idag måste vi åka och handla.
Mjölken är slut och utan mjölk klarar man sig knappt när man har barn.

När vi ändå är ute och far ska jag passa på att returnera mobilen jag fick
härom dagen. Jag sade till den (som alltid) påstridiga försäljerskan att
den antagligen inte skulle komma att fungera hos mig eftersom det är så
dålig täckning här men lyssnade hon?

Ringde Tre idag om returen och fick en trevlig tjej i örat.
Hon ifrågasatte ingenting, verkade som om hon hört förut att lull-lull telefoner
inte funkar där täckningen är dålig. Istället sänkte hon min bredbandskostnad
med 25%! Min nuvarande mobil har fått den irriterande sjukan att  #  inte
längre fungerar. Hon bad mig bara att leta upp vilken telefon jag vill ha och sedan
kontakta henne så skulle vi lösa det.

Kollade på Tre:s sida men alla verkar ha så mycket grejs i sig?
Jag vill bara ringa, sms:a och ta kort.
Allt annat trams är inget för mig.
Käre S, du som förstår dig på sånt, vill du kolla?

Vädret är fantastiskt och vi har ju lyckan att leva med naturen utanför dörren.
Igår gick vi bort till dammen och sopade en bana och sedan åkte vi skridskor.
Första gången för dottern men hon klarade det galant!

Pulka åker vi också hej vilt.
Fast pulka kallas det väl inte för det är såna där madrasser i plast.
Om man ligger på mage på dem och sträcker ut armarna så är det nästan
som att flyga. Har man ett barn på ryggen också blir det bra tyngd och man
åker jättelångt och snabbt. Härligt!

Barna har testat att åka snowboard också och båda förvånade mig!
De klarade det lätt som en plätt!
Mamma skulle också prova och bad barnen att inte skratta om jag ramlade...
Klart jag ramlade. Kändes som benet skulle gå av uppe i höften.
Barnen kom springande och kramade om mig...

Superenkelt franskbröd för den som är sugen:

5 dl vatten
50g jäst
3 msk olja
vetemjöl

Rör ihop degen. Jäs 30 min. Baka ut till avlånga baguetter. Pensla med olja.
Lägg ev på flingsalt. Jäs en stund till. Grädda i 200grader tills de låter ihåliga
när du knackar på dem.
Om man vill kan man blanda i oliver, soltorkade tomater eller solrosfrön eller annat gott.

Billig lunch:

Skär några korvar i slantar. Stek lätt, gärna tillsammans med lök om barnen gillar det.
Gör en pannkakssmet fast utan fettet.
Häll allt i en form och grädda i ugn i 225 grader.
Korvpannkaka! Äts med LINGON käre S!

Kommentarer
Postat av: lejonet

hm..läckra recept älskling!

men det där med lingonsylt går bara inte...



/lejonet

2009-02-17 @ 21:39:16
Postat av: Anonym

Om inte lingon...vad??

2009-02-22 @ 20:19:20
Postat av: lejonet

jordgubssylt förstås!

ständigt denna goa jordgubbssylt!

passar till allt!

jorå, så är det!

2009-02-24 @ 15:47:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0