The heat is on

Jag är lycklig för varje het dag.
Även om jag svettas floder och huvudet emellanåt känns som det kokar,
så trivs jag.

Det känns att det är riktig sommar.

Satt just ute på trappen.
Nyduschad.
Filade sommarhårda, nyklipptgräsgröna, fötter.
Målade tånaglarna i härlig rosa nyans.
Tänkte på mina nya sandaletter som älsklingen inhandlat
till mig och som ska premiärgås i helgen.

Molnen tornade upp sig lagom till jag kom hem idag.
Hett, hett och kvavt.

Tog av mig alla kläder och klev ut i gräset.
Plockade åt mig ett par jordgubbar som varma och söta smekte gommen.
Kände mig lite som Eva i Edens lustgård, där jag vandrade omkring naken.

Åskan kom allt närmre.
Jag tog en intressant bok (av Kubler-Ross), hämtade glass, och satte mig
så på altanen och läste medan åskan dånade på.
Älsklingen har sagt att man ska sitta på altanen när det åskar.
Titta på blixtar och så.
Så jag övade lite.
För jag tycker inte om att vara ute när det åskar.
Men dagtid är det okej, och åskan kom aldrig rakt över idag.
Inte ens en droppe regn föll.

Till slut blev jag sömnig och åskan var inte längre så nära.
Jag tog en dyna och lade mig i trädgården och somnade.
Vilken känsla att sova i födelsedagsdräkt medan himlen såg på.

Längtar efter att bada.
Har inte blivit en enda gång ännu i år.
Men i helgen så ska det väl kunna bli av.

Klippte gräset ikväll och slet som ett djur.
Svetten rann, bromsarna bet.
En och en halv timmes plåga.

Gick och tänkte på att jag utan större tvekan kan utsätta mig för en
sådan pärs men aldrig frivilligt skulle ta ut mig på det sättet på ett gym.
För mig måste tingen ha ett syfte.
Finns det ett syfte med slitet, en produkt eller ett behov, då gör jag det gärna.
Men att lyfta skrot, springa eller svettas i grupp på Friskis, är för mig helt poänglöst.
Jag kan bara tänka mig att träna min kropp om den samtidigt gör någon nytta.

Det är likadant med ting.
Jag tycker om att ha saker som gör nytta, har ett syfte.
Hos mig finns få prydnadssaker.
De jag har, har jag för att de för mig är vackra eller har en historia.

I trädgården är det ovanligt kärleksfullt just nu.
De stora snäckorna gör fler snäckor.
Klibbar ihop sig, ibland flera stycken (inte bara människor som utövar gruppsex).

Hundarna snarkar.
Solen har gått ner.
Dags att krypa ner mellan svala lakan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0