Egen täppa

Jag kanske inte är så kass på trädgård trots allt.

När jag flyttade hit fanns det inte en enda rabatt som var värd namnet.
Hyresgästerna före mig hade noll intresse och hade låtit gräset ta över
och dödat de blomster som eventuellt funnits.

Förra året hämtade jag fram växter som jag hittade utanför tomtgränsen.
Antagligen har de kastats vid någon utrensning.

Av människor i min närhet har jag tiggt både blommor och träd.
Några har jag köpt.
Andra har jag sått.

Nu går jag med ett litet glädjepirr inombords och ser på de tidigare så
igenvuxna platserna i trädgården och vet att det är jag som skapat
dessa små öar av skönhet.

Med mygg och knott och busig hund, gräver jag i min blivande örtagård.
Ikväll började jag lägga den ram av gamla vackra tegelstenar som ska
omgärda min lilla dröm.
Det blev precis som jag tänkt, med de olikfärgade stenarna mot den
mörka myllan.

Till slut började regnet falla och himlen blev mörk.
Något snopen blev jag när klockan visade på halv tio.

Bara att runda av kvällen nu och gå till sängs.

Kommentarer
Postat av: L

Kul!

Jag har planterat rabarber och startat min kryddträdgård idag. Allt i mindre skala förstås...

2009-06-03 @ 21:57:25
Postat av: Annika

Bättre än inget ju! =)

2009-06-05 @ 17:01:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0