Allmänna klagomål

Jag var så trött att tårarna kom när jag körde hem.

En kille på jobbet blev hastigt sjuk och jag fick ta över hans runda.
Istället för två timmar i bilen blev det fyra och en halv.
Dessutom hade jag fått veta att jag skulle rycka in och stötta åt en
annan när jag kom tillbaka, så därför stressade jag som en galning
för att hinna tillbaka så fort som möjligt.
Som tur var slapp jag det sista och kunde gå hem ganska tidigt trots allt.

Men nacke och axlar värker och det känns som jag knappt kan hålla
huvudet uppe.

Mannens underbara starka mjuka händer skulle göra underverk där.
Sedan kunde jag somna tätt intill honom som ett litet barn.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

En envis förkylning har satt sig på bihålorna.
Det är tröttsamt att vara täppt dygnet runt.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Tittade över mina räkningar som bara forsat in de senaste veckorna.
Blir inte mycket över när lönen äntligen ramlar in.

På kontots botten skramlar just nu 123 kronor och 56 öre.

(Kan jag få göra Ekonomikollen hos dig *P* ???)

Idag postade jag så äntligen min ansökan om bostadsbidrag.
Det satt långt inne.
Jag tycker inte om att behöva be om något och dessutom vill jag klara
mig själv.
Men jag är ju inte själv.
Jag har två barn också som behöver sitt.
Får väl se om FK tycker att jag kan få lite hjälp.

Jag har ju lärt mig nu att förstå, att allting är precis som det ska vara just nu,
så det är väl bara att gilla läget.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Det är märkligt det här med kroppsideal.

För inte allt för många år sedan, var man en tant när man var i fyrtioårsåldern.
Man klädde sig i fruklänningar och städrockar och det var fint med hull, för
man skulle ju se rejäl ut.

Nuförtiden ska en kvinna se ut som en spinkig pojke men med tuttar som
en babouschka (med risk för felstavning).

Vad galet det kommer att se ut på ålderdomshemmen när dagens unga
blir gamla.

Skröpliga gamla damer med kropparna fulla av tatueringar och med plastbröst
som står rakt upp när de ligger ner....

För några år och fem, sex kilo sedan önskade jag mig större bröst eftersom
jag tycker att en fyllig barm är så moderligt, varmt och sexigt.
Nu har jag en fylligare barm men hade inte riktigt tänkt mig en bred bak och
tillika höfter.

Aldrig blir man nöjd.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Imorgon får jag hämta mina kära barn.
Så ikväll vill jag städa så att det är lite fint när de kommer.

De mörka molnen som täckte himlen för en stund sedan har skingrats
och en kvällspromenad i skogen lockar.

Jag tittar ut var smultronen blommar så att vi kan gå och plocka sedan.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0