Flit

Jag hoppades hinna så mycket idag.
Men till och med jag har gränser....

Sov faktiskt till halv åtta, fast jag tänkt gå upp tidigare.
Startade tvättmaskinen, diskade upp och åt frukost.

Hängde tvätten ute och körde sedan de 40 minuterna
till stan och var där när affärerna öppnade.

Fick lätt panik över allt jag måste köpa.
Sonen fyller åtta år på lördag och det barn som inte fyller år
brukar också få någon liten grej.
Presentköp till två barn alltså.

Plus att dottern ska på kalas på söndag.
En present till alltså.

Plus att båda barnen ska på ett kalas nu i veckan
där inte mindre än fyra barn ska firas på samma gång!

Dyrt för stackars föräldrar...

En kvinna började prata med mig, där bland leksakerna.
Det visade sig att hon var fransyska.
Mycket trevligt möte.

Blev också erbjuden att köpa en guldring (som var misstänkt ljusgul)
av en rom(ska?).
Jag behöver ingen (gul)dring så jag tackade nej.
Tänk, sånt skulle aldrig inträffa i mitt lilla samhälle.

For hem och byggde om panelgardinerna till två kappor istället.
Fick alltså gardiner till två fönster för 40kr styck eftersom
hela paketet kostade 80kr.

Sen bakade jag bullar och gick upp med en påse nybakta till
grannen/chefen. Han var inte hemma just då så jag hängde dem
på dörren.

Skulle bakat så mycket mer men då var klockan redan 18.
Hämtade in tvätten, planterade några syrener.
Rensade i rabatterna och fortsatte gräva i min nyss påbörjade örtgård.
Får så ont i knäna av att ligga på dem och ryggen klarar inte av att jag
står böjd. Hämtade en låda att sitta på och det funkade väl okej men
jag blöder så himla mycket idag och det kändes som allt bara forsade
ut när jag satt ihopklämd sådär.

Så nu får det vara för idag.
Ska titta på Bonde söker fru för en gångs skull.
En karl ifrån trakten ska visst vara med och det vill man ju se...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0