Österlen

Jag sitter och ser det blå ljuset komma.
Som en filt sveper det över ängarna, skogen och husen.

Inom mig hör jag Min systers karneval med Eldkvarn.

Kommer på mig själv med att undra
hur det ser ut nu på Österlen.

Som barn var jag mycket där.
Det känns som "hemma" när man passerat Brösarp
och ser havet skymta långt borta.

Det är något med strandlinjen
körsbärsträden
ljuset
och det farliga havet.

Den vita kyrkan med sin kyrkogård
där Fritjof Nilsson Piraten vilar.
Haväng strax intill.
Sandhammaren med sin vita sand
där vi sprang i kapp en sommar
och du vann.

Kom, min älskade, så åker vi dit när våren kommer....



Kommentarer
Postat av: lejonet

jag är med dig min älskling. hela vägen hem.

2010-02-10 @ 09:06:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0