Titta, det snöar!

Jag tillhör en av de få som faktiskt tycker om snön.

Det känns lite som att bo i Norrland.
Jo, jag har faktiskt varit där ganska mycket
och ofta som barn men aldrig vintertid.
Bara drömt om hur det skulle se ut.
Ungefär som vi har det nu, kanske?

Igår var jag och barnen ute.
Jag och sonen sprang och kastade oss över snövallarna.
Lite som höjdhopparna gör, med ryggen före.
Vi tacklades, fastnade och skrattade så tårarna rann.

Sen försökte vi åka pulka.
Till slut lyckas vi trycka till något som mest liknade en
rodelbana och det blev lite fart och många roliga
svängar där man lätt åkte av.
Genomsvett och trött blev man.

Så snö är härligt!
Sällan har vi haft en så ljus vintertid!
Vi har sluppit all slask och allt jäkla regn.
Inomhus blir det hyfsat rent eftersom djuren inte
får någon smuts på tassarna.
Däremot växer klorna enormt eftersom de inte slits...

Det har gått förvånansvärt bra att jobba också
trots att jag kör 15 mil på småvägar varje dag.
Några gånger har jag kört fast men lyckats komma loss
av egen maskin.
Hoppas bara slippa hamna i diket men det är ett ögonblicksverk.

Och våren är inte långt borta...det hör jag att fåglarna säger....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0