Snö!

Snön fullkomligt vräker ner!
Inte roligt alls att jobba i sånt väder.
Men idag sitter jag vid mitt köksbord och tittar ut...och tycker att det
är ganska mysigt.

Dottern har klagat på att det gjort ont att svälja i några dagar nu.
Igår upptäckte jag att hon var prickig på hela kroppen.
Små, små röda prickar som kliar.
Vattenkoppor tror jag att hon haft. Kan man få det igen?

Så idag är vi hemma och tänk jag tycker att det är skönt!
Dottern myser i soffan och har ingen feber.

Är det skillnad när män och kvinnor är hemma med sjuka barn?
Det första jag tänkte i morse var att nu hinner jag tvätta och stryka,
städa badrummet och dammsuga och torka golv och ÄNDÅ hinna
med att vara med barnen.

Barnens far hade sovit i soffan....

Hur upplever ni det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0