Sol går upp över taken

Vaknade till en riktigt kall och klar morgon.
Bredvid mig snusade sonen som kom nertassande klockan sju.
Klockan åtta smög jag ur sängen och in i duschen.

Steg sedan ut i den stränga kylan och tömde aska och hämtade ved.
Det var ljuvligt ute med sol och fågelkvitter.

Kände mig glad och utsövd men blev blixtrande arg när hundskrället
stal smörgåsar från frukostbordet när jag tittade bort.
Känns dock lite bättre nu när kaffet runnit ner i strupen
och jag fått lite mat.

Kanske kan få med mig barnen ut på skridskoåkning.
Måste i så fall skotta isen igen.
En sväng till biblioteket annars, eller mormor och morfar.
Får väl se vad det blir.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0