Sista dagen

Sista dagen på semestern och himlen är blå.
Jag vill verkligen, verkligen, verkligen inte börja jobba igen...

Tre underbara veckor tillsammans med barnen.
Hinna prata och rå om varandra.
Göra roliga saker ihop.
Kramas och skoja.

Nu kommer jag bara att få träffa dem på helgerna
ända fram till vecka 34.
Vi har gjort så för att de skulle få vara lediga i sju veckor.
Men det gör ont att behöva skiljas åt i morgon.

För att bota ångesten har jag en massa planer för morgondagen.
Som om jag kommer att ta tag i ens hälften av dem...
Kommer mest gå omkring och sura hela helgen.

Men idag är det fredag och snart kommer barnens kompisar.
Fyra härliga glada barn vars skratt kommer att klinga här.
Det kallar jag fredagsmys.........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0