......

Nä, jag gick inte dit.

Men jag tyckte att jag ju inte kunde sitta och bara glo hela kvällen.
Så jag tog mig i kragen och sprang en runda.
Det gick mycket bättre än förväntat och jag kände mig väldigt
nöjd med mig själv efter det.

************************************************

Bläddrade lite i en bok jag köpte för en femma på loppis igår.
Verkar inte finnas någon bild på nätet på den men den ingår
i den här serien. Minns ni?



Boken jag köpte heter "Huset vid plommonån".
Jag älskade verkligen "Lilla huset på prärien" när jag var liten.
Den kom det året jag fyllde nio så att jag kände mig besjälad med
"Laura" var kanske inte så konstigt.

Det är Laura Ingalls Wilder som skrivit böckerna
och mycket av det som beskrivs är självupplevt.

Lite roligt att veta är kanske att Melissa Gilbert,
som spelade "Laura", så småningom gifte sig med
Bruce Boxleitner, som spelade "Luke" i Macahan.





*****************************************************

Blåbären är mogna och medan åskan dundrade intill
gick jag ut och plockade lite grand.
Det är så härligt att ha blåbär i frysen och sedan
fram dem till vintern och minnas ögonblicket man plockade dem.

Jordgubbarna är inte så fina längre.
De jag köpt har varit ganska mosiga.
Passar bättre till saft eller sylt nu.
Men tjugo kronor kostar det än.
Lite mycket för den kvalitén om du frågar mig.

****************************************************

Jag såg "Brokeback Mountain" på TV igår.
Den var inte riktigt som jag trodde.

Jag har hört så mycket om gayscenerna och hujeda mig och hej och hå...
Det var väl ingenting?
Inget som störde mig i alla fall.
Jag tyckte det var en fin och mycket sorglig kärlekshistoria.

Men jag störde mig på att killen som spelade "Jack Twist"
är en exakt kopia av Toy Storydockan "Woody"....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0