Blandade skurar

Ikväll ska jag träffa en väninna som jag inte sett sedan tidigt i höstas.
Hon är höggravid.
Det väcker känslor i mig.
Mest glädje.
Men det påminner också om allt som gjort, och gör, ont.

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Jag vill snusa på hästen.
Men hon är flyttad till en hage långt bort och jag har inte hunnit
ta mig dit.

Ibland behöver jag hästdoft i näsan och rufsig man i händerna.
Hennes mjuka mule och vackra ögon.
Jag brukar önska att hon vore min.
Lilla Saga.

Ägaren skulle gladeligen sälja henne till mig.
Problemet är bara att jag inte har råd.

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Jag har beställt en kurs i Reiki.
Väntar otåligt på att få sätta igång.
Har egentligen ingen aning om vad det handlar om.
Men det känns bra.
Det är viktigast.

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Inatt försvann en massa vatten ur barnens pool.
Det finns inga tecken på någon läcka.
Någon kubik verkar vara borta.
Mystiskt.
Som om en elefant tagit sig en slurk i natt.

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Solen skiner och det blåser kallt.
Svensk sommar.
Men myggen blåser ju i alla fall bort.

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Idag fick jag åter höra att jag är lik Helen Sjöholm.
På vägen hem sjöng jag för full hals "Du måste finnas".

Djupare än så blir inte dagens inlägg.

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Du kan väl ställa dig på vakt och när elefanten dyker upp, då tar du en ridtur på den! =0)



Först en lång, skön sommar - sedan går du en spännande höst till mötes.

2010-06-22 @ 21:54:58
URL: http://pbloggen.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0