Tid till ingenting

Jag dricker the och äter livsfarligt vitt bröd.
Med mina kära på andra ställen får jag tid till ingenting.

Kvällen går och regnet faller tungt på taket.
Himlen är blygrå och vinden ruskar omilt i trädens kronor.

Vi satt i timmar i hammocken och pratade.
Ibland ser man plötsligt möjligheter och nya vägval.

Han skulle kunna bli något helt annat.
Inte låta livet rinna iväg på ett kontor.

Vi talar om drömmen jag hade om honom när jag var ung.
Om att den kan vara fröet till boken jag vill skriva.

Plötsligt känns författarskapet som en möjlighet igen.
Tack vare honom och hans öppna sinne.

Kvällen fortsätter i tankar och jag går ut och slår med lie.
Det går lätt och känns som ett minne i kroppen.

Regnet väter mitt hår och rinner i strömmar över min panna.
Doften av syren och nyslagna nässlor når mina sinnen.

Jag svarar på en annons och får fina brev av kvinnan som vill sälja.
Det blir ofta brevväxlingar när jag vid något tillfälle köper något
och det visar sig alltid vara en intressant människa bakom orden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0