Utveckla flummet

Ser tillbaka och ser framåt.

Ser att jag tar små steg.
En sak leder till en annan.

Tror att jag för ett tag sedan uttryckte en önskan att hjälpa andra.
Utvecklas. Dra ett strå till stacken, vara en del av universums kraft.

Har känt att det är dags att ta ett steg.

Samtalet i hammocken i helgen.
Om att låta livet ta en ny vändning.
Göra något annat.
Bli det man är ämnad för.

Tänkte nog mest att det gällde honom.
Känner att han har så mycket att ge.
Men det handlar lika mycket om mig.

Det skulle kännas underbart om vi båda tar ett steg och utvecklas
åt det håll vi önskar. Vi kan hålla varandra i handen när vi hoppar.
Och vi kan prata om allt. Växa tillsammans.

Man måste inte säga upp sig och ta lån.
Det finns möjlighet att förkovra sig på distans.
Jag vet att det kan gå.

Jag vill heala.
Hjälpa människor att må bra.

Jag brukar göra det i hemlighet.
Skicka energi till de som jag känner behöver det.
Kan jag utveckla det?

Kanske kommer jag att skriva böcker, som jag känt att jag velat
sedan jag var liten.
Men kanske kommer de inte att handla om det jag trott...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0