En fråga om tid

Jag blandar ofta ihop tiden.
Vet inte vilken dag det är.
Visst var det väl fredag igår?
Eller, nej, måndag var det ju.

Jag glömmer ofta att säga hej
när jag kommer till jobbet.
Jag var ju nyss där?
Då verkar det ju fånigt att säga hej när man just pratat.

Jag tror den här känslan beror på
att jag drömmer om jobbet varje natt.
Inga stora saker, bara vanliga dagar, liksom.
Som om allt händer samtidigt.

Läste på nätet att i morgon kommer
utomjordingarna att ge sig till känna.
Spännande, eller läskigt?

Kommentarer
Postat av: nynnande

Mina dagar rusar iväg...

I söndags missade jag att äldre pojken skulle på kalas. ångest



När min mamma nyss hade gått i pension drömde hon om jobbet. mardrömmar. Vaknade och var sedan glad hela dagen för att hon slapp gå och jobba!

2010-10-13 @ 21:46:14
Postat av: L

Hej! Jag ger mig till känna nu! :-) Lite sent, men vem har sagt att en alien är bra på att hålla tider?

2010-10-14 @ 12:46:16
Postat av: L

Hej! Jag ger mig tillkänna nu. :-) Lite sent men vem har sagt att en utomjording är bra på att hålla tider?

2010-10-14 @ 12:47:44
Postat av: Aelvan

Du är ingen alien, L! Och inte främmande heller (fast jag skulle gärna ha "främmat"=besök av dig!).



Du är en alv, L. Det har jag alltid tyckt.

2010-10-14 @ 19:55:46
Postat av: Skrivaren

Känns läskigare/jobbigare att du drömmer om jobbet än att utomjordingarna kommer...:-)

2010-10-15 @ 16:27:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0