Jag vill. Vad vill du?

Jag skulle vilja skriva en bok.
En uppmuntrande bok.
Som säger att alla är fina.
Precis som de är.

Att vi inte ska döma så snabbt.
För att vi faktiskt inte vet vilken väg
som just den människan måste gå
för att nå sitt högre jag.

Jag säger inte att jag vet mer än andra.
Eller att jag kommit längre på något sätt.
Men jag har kanske lärt mig vissa saker
som kan vara en hjälp för någon annan.

Jag vill göra mitt eget schampo
min egen hudkräm
mitt eget thé som hjälper mot hosta.
Jag vill baka mitt eget bröd
mina egna kakor
utan tramsfetter i.

Jag vill lära mig laga vegetariskt.
Vill köpa kött från en gris som haft det bra.
Jag vill ha hönor som ger ägg
till mitt frukostbord och mina kakor
och som skänker mig glädje
med sina glada kluckanden.
Ilningen av lycka längs ryggraden
när ljudet av deras fötter
rasslar i gräset
när de kommer springande.

Jag vill hinna skapa
för det får mig att må bra.
Jag vill jobba mindre för någon annans vinning
men ha god ekonomi
som ger lugn nattsömn.

Jag vill komma hem och öppna dörren
och ropa Hej!
till alla mina älskade.

Kommentarer
Postat av: ynnande

Jag vill flytta in hos dig

2010-09-22 @ 20:01:46
Postat av: Aelvan

Jag har ett jättestort hus! Du får plats! Kom!

Du kan ha lite semester hos mig?

2010-09-23 @ 18:53:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0