Var inte rädd

Det kan tyckas som att det är mycket yta.
Men en blank sjö avslöjar inte rörelser i djupet.

Jag jobbar ständigt på min utveckling.
Det är mitt driv.

Att bli en bättre människa.
Att få svar på frågor.
Att hitta nya frågor som kräver svar.

Jag älskar gåtor.

Allt som sker har en mening.
Jag söker livets mening med mig.

Men man måste låta bli att driva ibland.
Låta allt vila.
Bara vara.

Inte vara för någon annan än sig själv.

Tänker på initieringen som troligen sker i morgon kväll.
Har ingen som helst aning om vad det innebär.
Men tror att det blir bra.

Märker att jag är mindre rädd än förr.
Gör saker på egen hand som jag tidigare inte hade vågat.
Det är bra.

Kommentarer
Postat av: nynnande

"Jag söker livets mening med mig" - det var mycket tänkvärt...



Men "initiering"??

Det låter som en sekt?

Häxklubb?

Jag blir så n y f i k e n !

2010-10-01 @ 21:30:31
Postat av: Aelvan

Nej, det blev inget... Men det är inte så sektigt fniss. Jag vet knappt själv! Men det handlar nog om att få hjälp av en som redan kan, att öppna upp för alltets helande kraft.



Förresten så drömde jag en gång för många år sedan att jag skulle brännas på bål för häxeri...

2010-10-03 @ 15:27:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0