Känslor, kärlek och livslust

Klev ur sängen strax efter fem.
Frost i gräset och ljus himmel.

När jag kör mellan sjöarna vid tjugo över sex
ligger dimman tjock och solen syns
som en skimrande pärla i det grå.

Gäss och tranor rör sig i diset.
Solen stiger över skog och äng
och mitt land är så vackert.

Jag vet inte vad det är,
tiden på året eller en högre höjd,
men det spritter av livslust i bröstet.

Kanske är det solen, ljuset,
de vansinnigt vackra vårkvällarna.

Och om och om igen blir jag förälskad
i samme man.

Han lär mig så mycket.
Låter mig vara
precis som jag är och vill vara.

Känner glädje över en återfunnen vän
från tjugo år tillbaka.

Det finns så mycket att glädjas åt.
Känna tacksamhet inför.

Fast det bara finns 9 kronor kvar på kontot.

Kommentarer
Postat av: Anonym

"om och om igen blir jag förälskad

i samme man.



Han lär mig så mycket.

Låter mig vara

precis som jag är och vill vara."



Jag fastnade för orden... :-)

2011-05-03 @ 20:13:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0