Som en vind

Tre veckor utan kolhydrater och min mage har aldrig mått bättre.

Alla frågar hur jag kan leva utan bröd.
En ganska konstig fråga egentligen.

"Men man kan ju inte äta kött hela tiden!"

Nej, men det gör jag ju inte heller.
Det finns så mycket annat gott.
Keso, ägg och avokado till exempel.

Min mage gör ont och sväller av bröd.
Nu är det lugn och fin och....platt!

Jag ser det inte som jag avstår.
För mig är det ett sätt att må bra.

Det är lätt att avstå det som får en att må dåligt.

Gjorde frukostmackor till barnen och en liten smula lossnade.
Jag smakade på den bara för att testa.
Det smakade fruktansvärt mycket jäst.
Sånt märkte jag inte förut.
Trodde ju att bröd skulle smaka så.
Det var verkligen inte gott.

Det enda jag kan sakna är knäckebröd faktiskt.

Jag känner mig så galet pigg att det känns som bröstet ska sprängas!
All den ork som inte fanns är nu tillbaka med full kraft.
Jag känner igen mitt Vädursjävlaranamma som aldrig ger sig...

Det gör väl sitt till att detta är min tid - Våren.
Från första Januari och fram till sommarsolståndet är den bästa
tiden på året.

Allt vaknar, livet vinner, hela naturen tar ett krafttag upp ur sin dvala.

Jag - en vårvind.

Kommentarer
Postat av: vildrenen

Skönt att få må bättre. Njut av våren nu då. Bara njut.

Hur går det med det lilla islandstoet?

2011-04-16 @ 09:52:57
URL: http://blogg.passagen.se/vildrenen
Postat av: nynnande

Nej, det är inte alltid lätt att avstå det som får en att må dåligt...



Men att få komma in här hos dig och läsa gör gott! Du har ett underbart sätt att se på och beskriva livet Aelvan.

2011-04-16 @ 13:21:20
Postat av: Aelvan

Vildrenen - måste erkänna att jag inte gjort något alls med henne mer än ryktat bort vinterpälsen... Jo, jag har faktiskt lyckats flytta hennes framdel ett par gånger och då har hon sett mycket förvånad ut! Och jag har skrattat lågt och sagt "lurad!"



Nynnande - Det ÄR lätt. Det är ett val som vilket annat som helst. Man kan välja att se saker som hinder (vilket jag varit världsmästare på hela mitt liv!) eller som en prövning för att jag ska lära mig och förstå mina egna behov bättre. Jag har tex alltid hävdat att man inte kan skylla sitt leverne på sina föräldrar - man har alltid ett VAL.



Dessutom... Att INTE välja är också att välja...



Tack, för det fina berömmet! Sånt värmer!

2011-04-16 @ 22:21:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0