Vad är det för fel som är trasigt?

Jag tänker.
Försöker förhålla mig.
Men ännu vet jag inte om det är så.

Har länge haft en känsla av att något är fel i kroppen.
En obalans.
På egen hand har jag försökt tolka kroppens signaler.
Försökt rätta till.
Men fortfarande inte hamnat rätt.

Till slut tog jag mig i kragen och beställde tid hos doktorn.
Det ska mycket till innan jag kapitulerar och ber om hjälp.

Blodproven visar att jag har antikroppar som ger sig på sköldkörteln.
Men värdena visade tvärtom att jag inte har låg ämnesomsättning, som
läkaren menade att jag måste ha. Hans tes var att mina prover blandats
ihop med någon annans. Skulle fått svar igår men ingen ringde som utlovats.

Så jag vet fortfarande inte om jag verkligen har problem med sköldkörteln
eller inte. Om det inte är sköldkörteln, vad är det då?
Jag känner ju att något är fel.

Min far är opererad för struma. Min mormor likaså.
Min mor har en variant av reumatism, Sjögrens syndrom.
Min bror har MS.

Chansen att jag skulle vara "redig" är kanske inte så stor...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0