Morgonstund

Fick sova till halv sju idag.

På något sätt hade radion hittat P4 Blekinge
och jag fick bilder av hav och gröna öar
inom mig.

Minns du när vi satt vid havet där?
Sol och vind, kaffe och hembakade kanelbullar.

Steg upp och släppte ut hunden och en katt.
Den andre katten ville in.

Gick ut och lyssnade på fågelsången.
Tittade till kaninen.

Tuppen gol ett hest kuckeliku.
Hästarnas hårremmar blänkte i morgonsolen.

När jag kom in spred nybryggt kaffe sin doft i huset.

Det kommer att bli en fin dag.



Kommentarer
Postat av: Lejonet

God morgon käraste.



Jag kommer ihåg, och känner minnena i kroppen som en skön bris.



Ha nu en skön (för)sommardag!

2011-05-10 @ 08:40:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0