Stilla afton

Efter åskan och regnet kom solen fram igen.
Kvällen är helt stilla.
Jag gick vägen ner till sjön.
Solen sken genom bokarnas blad.
Blåbärsriset stod ljusgrönt i backarna.
Fåglarnas sång var som en symfoni.
Deras sånger steg mot skyn.
Klättrade upp på åsen och såg ut över
de små ytorna av blått som ännu är öppna
innan växtligheten tar över.
Myggorna hittade inte upp på åsen
och jag kunde stå där på en stubbe
och höra gässen skräna en bit bort.
Björkarnas doft var berusande efter regnet.
Varför åker människor till andra länder när vi bor i världens vackrast land?

Kommentarer
Postat av: Aelvan

Härligt att det blev gröt nu igen! =(

2011-05-12 @ 21:00:05
Postat av: vildrenen

De kanske inte ser det vackra här?

2011-05-12 @ 23:00:21
URL: http://blogg.passagen.se
Postat av: Aelvan

Ser inte skogen för alla träd?

Önskar och längtar efter att komma upp till dina trakter. Det är så sagolikt vackert. Har inte varit där sedan jag var barn. Minns att vägen slutade i Torne träsk. Och min bror och jag stod och hoppade över gränsen mellan Sverige och Finland i Haparanda...



Vill visa mina barn hela vårt land och önskar jag hade råd att ta dem med upp till Norrland.

2011-05-13 @ 10:50:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0